7 Şubat 2022 Pazartesi

1- İnsan Sevmiyorum Ben



"İnsan kimdir?" sorusu tarih boyunca akılları kurcalayan bir sorudur. ‘’Aklı’’ hesaba katmazsak yeryüzünün en çaresiz varlığının kendi farkına varmasıyla birlikte üzerinde en çok durduğu soru buydu. Zaman, mekân ve toplumlar değişse bile bu soru değerini yitirmeden gizemli bir sır gibi dikkatleri üstünde toplamayı başarabilmiştir.

Kadim toplumların bir bildiği vardır elbet, insana ‘’Nisyan’’ dan gelen ‘’İnsan’’ sıfatını layık görmüşlerdir. Aklımın alabildiği ve anlaşılabilir bir şekilde anlatabileceğim en kısa ve açık haliyle ‘’Nisyan’’ unutmak demektir, ‘’İnsan’’ a da unuttuğu için unutan denmiştir.

Sahi haklılar mı?

Unutmuyor muyuz her gün ne için var olduğumuzu, Rabbin farz kıldıklarını, haram (yasak) buyurduklarından uzaklaşmayı? Türkiye coğrafyasında özellikle günde 5 vakit ezan okunmasına rağmen ne kadar ibadet ediyoruz? ‘’Komşusu aç iken tok yatan bizden değildir’’ diye buyuran peygamberin ümmeti değil miyiz? Buyurdu Allah’ın Resulü Veda Hutbesinde; ‘’Allah için, Allah'ın hakkı için kadınların haklarına riayet edin; kadınların haklarına dikkat edin. Kadınlar size Allah'ın emanetidir; o emanete elinizden geldiğince sahip çıkın!" diye ya hani; örselemekten, metalaştırmaktan fazla ne yaptı insan? Aynı yoldan çokça geçmesine rağmen pisliğini sağa sola savuran mı desem dili ve zararı olmadığı için zulümden başka bir şey görmeyen hayvandan mı bahsetsem? Var oğlu var kardeşim elini nereye atsan elinde kalıyor…

O yüzden insan sevmiyorum diyorum ya. Vallahi sevmiyorum. Sevmek ‘’O’’ olmaktır, sevmek ‘’Bir’’ olmaktır. Şimdi sormazlar mı adama neden insan sevmemi gerektiren bir şey olduğunu düşünüyorsun ki? Çok matah bir şeyse insan sevmek, İnsan neden bu kadar insan?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder